23/8/18

ADIF vol fer miracles amb quinze milions a la linia de Castelldefels


Aquesta tardor, darrera fase de la instal·lació de nous sistemes de gestió de trànsit de trens

L'empresa pública Adif diu enllestirà aquesta tardor la implementació de nous mecanismes per millorar la circulació i la seguretat en les línies que passen per Castelldefels, operacions que signifiquen una inversió que valoren en 15 milions d'euros.

Adif està portant a terme diferents operacions que representen la darrera fase del projecte d'instal·lació de nous sistemes de gestió de trànsit a les estacions de Castelldefels i Gavà. Es tracta de la línia d'ample convencional Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç.
Segons l'empresa pública gestora de les infraestructures ferroviàries, que depèn del Ministeri de Foment, el projecte permetrà dotar les estacions de Castelldefels i Gavà de nous enclavaments electrònics de darrera generació per a la gestió de la circulació de trens en un tram que registra una elevada densitat de transit de convois.
Els nous equips permetran «incrementar de forma significativa els paràmetres de seguretat, disponibilitat, funcionalitat, fiabilitat, eficiència i eficàcia de l'explotació ferroviària, tot reduint a més la probabilitat d'incidències vinculades a aquest tipus d'instal·lacions», segons ho descriu l'organisme públic en un comunicat.
A més d'aquests enclavaments electrònics, s'instal·laran nous sistemes videogràfics i circuits de via d'audiofreqüència en el trajecte El Prat-Garraf, per garantir un millor confort en les circulacions, i es faran adequacions en el sistema de senyalització.
Un cop finalitzat el conjunt d'aquestes operacions durant la propera tardor, Adif manté que tot plegat «permetrà incrementar la velocitat dels trens i la capacitat de la línia». No diuen res, però, d’augmentar la freqüència de circulació dels trens i de reduir les incidències en els retards.
El projecte també inclou el manteniment de les noves instal·lacions per a un període de vint anys. S’entén que en aquesta inversió de quinze milions d’euros aquest manteniment de vint anys hi està inclòs. Molt poc manteniment sembla es podrà fer si els quinze milions ho han de cobrir tot.



www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario