12/8/19

Adéu al PIN

L'empremta dactilar, la veu o el reconeixement facial 
avancen en les entitats

Igual que en alguns aeroports internacionals on l'entrada d'edificis públics es fa una foto al ciutadà com a mitjà d'identificació, la banca comença a explorar l'ús de sistemes biomètrics com a mitjà d'identificació i de pagament.


Entitats com CaixaBank han posat en funcionament la possibilitat de poder fer reintegraments amb el reconeixement facial, sense necessitat d'introduir el PIN. D'altres com BBVA, Santander o el Sabadell han començat amb alguns projectes pilot. De la mateixa manera, Visa i Mastercard estan explorant propostes per substituir l'ús del PIN a les targetes per sensors d'empremta dactilars.

El consumidor i les noves tecnologies
Gràcies a les noves tecnologies, els hàbits dels consumidors van a anar canviant. Els experts apunten que el consumidor dels pròxims anys apostarà per les noves tecnologies com a mitjà de pagament. Ara, ja s'utilitza el mòbil, però els avenços van a anar molt ràpids en aquest sentit, i "es van a començar a utilitzar sistemes biomètrics, com l'empremta dactilar, la veu o el reconeixement facial, que són solucions que ofereixen un alt rang de seguretat en ser difícils de falsificar ", apunta Eduardo Irastorza, professor d'EAE Business School.

Un informe d'EAE Business School
Poder pagar de forma immediata i sense que porti molt temps va a ser la clau. "En països com Suècia, més del 80% de les compres en comerços es realitzen ja a través del mòbil, fins i tot el pagament del transport públic i les col·lectes per l'església", recull l'informe "El consumidor del 2030" d'EAE Business School .
Ningú s'imaginava fins fa uns anys que el mòbil es convertiria en la sucursal bancària que l'usuari porta a la mà. Per aquest motiu les entitats financeres ara competeixin per fer aplicacions de fàcil ús perquè a més d'efectuar consultes, moltes transaccions bancàries s'executen des del terminal. No obstant això, els bancs i les empreses tecnològiques volen anar més enllà, ja que en un futur pròxim no es necessitarà ni diners de paper, ni targetes, ni un dispositiu contactless per pagar.
El perill és que desapareixeran les comissions de les targetes i els caixers, de manera que la banca buscarà com repercutir aquests ingressos al client al mateix temps que implanten les noves tecnologies.


Extracte de l'article de CONCHI LAFRAYA, publicat avui a La Vanguardia

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario