23/8/19

La cervesa és de grossos i dóna ressaca

La nova moda entre els joves és l'alcohol 
que no sap a alcohol (i té menys calories)

Una aigua amb gas amb gust de cirera, llima o mànec, amb 5è d'alcohol, està arrasant en el mercat dels Estats Units. La beguda, que va sortir a mercat en 2016, s'esgota en supermercats i bars, i s'ha convertit en un fenomen viral entre el públic menys esperat: els joves blancs nouvinguts a la universitat, amants de la festa i, fins fa molt poc , d'acabar inconscients bevent cervesa.

El canvi de gust dels joves
Segons un estudi de Nielsen les vendes de l'aigua amb gas amb un polsim d'alcohol han crescut un 210% en un any i, tot i que grans marques com Smirnoff o Corona venen les seves pròpies versions de la beguda, White Claw és la més popular. Les seves vendes han augmentat un 320%.
El canvi de gust entre els joves bevedors és una tendència mundial que, encara que més tímidament que a Àsia o Amèrica, també està arribant a Europa. Els últims millenial, i els primers postmillenials, que estan arribant a la majoria d'edat, no beuen litrones de cervesa ni calimocho: volen còctels o refrescos de sabor agradable i, si pot ser, amb menys calories.

Es pot veure com si fos cervesa, però sense ser-ho
Aquest últim ha estat un dels grans reclams d'aquesta nova tendència ja que una llauna de 12 unces (l'equivalent a uns 33 cl, un mitjana de cervesa) té 100 calories i 2 grams de carbohidrats. En comparació, una cervesa té 142 calories i 11 grams de carbohidrats. I, encara que el seu contingut alcohòlic és similar, és molt menor que el de les begudes més semblants que existien fins ara, els còctels ja preparats. En definitiva, es pot beure com si fos cervesa, però sense ser-ho. La idea que no dóna ressaca, que està molt estesa, potser és un invent. Però també funciona com a reclam.

Una beguda viral
Als Estats Units porten temps venent-amb molt èxit aigües amb gas i sabors pretesament "naturals". El seu èxit ha estat enorme entre els millenial, però sobretot entre les dones. La nova tendència ha fet diana afegint alcohol i, de passada, llevant a una beguda d'aquest tipus l'etiqueta de "femenina".
De la nit al dia s'ha fet popular entre el que els mitjans nord-americans coneixen com la "bre culture": joves de classe mitjana-alta, pretesament heterosexuals, en la seva immensa majoria blancs (però que juguen a parlar com negres), que s'ajunten en les germandats universitàries i vesteixen roba esportiva.

Fenomen nord-americà ... que arribarà a Espanya
No hi ha dubte que el fenomen és netament nord-americà, però ja sabem com funciona això: la tendència arribarà més aviat que tard a Espanya, i és que va en la línia dels moviments que la totpoderosa indústria dels refrescos està realitzant a nivell mundial . L'última moda al Japó té molt a veure amb això: begudes transparents, amb zero calories, que semblen més saludables que les begudes que imiten (com pot ser la cervesa).
Cada vegada som més conscients de l'impacte que el consum de sucre i alcohol té sobre la nostra salut, i els joves volen seguir bevent, però d'una altra manera.


Font de la informació: Directo al paladar (Miguel Ayuso)

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario