L'Alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, ha mostrat el seu malestar davant la informació rebuda durant la celebració de la 26ª reunió del Grup de Treball Tècnic del Soroll (GTTR) de l'aeroport del Prat del passat 13 de desembre, segons la qual s'han sol·licitat estudis relatius a l'elaboració de la petjada acústica corresponent al funcionament de l'aeroport de Barcelona amb pistes independents. Aquests estudis van ser sol·licitats en la Comissió Mixta per a les servituds de l'aeroport de Barcelona, comissió de la qual l'Ajuntament de Castelldefels no forma part.
Aquesta operativa amb pistes independents suposaria, com l'experiència ja va demostrar arran de la inauguració de la tercera pista, “una afectació de soroll insuportable per a la ciutadania de Castelldefels i per a la totalitat del territori”, comenta Reyes, que lamenta que aquesta proposta “llençaria per terra tots els esforços que s'han dut a terme en aquests últims anys amb resultats molt positius per a minimitzar l'impacte de les operacions aèries”. S'ha de recordar que el canvi d'ús de les pistes es va produir fa tot just cinc anys amb un cost de 21 milions d'euros.
L'Ajuntament de Castelldefels també s'ha mostrat molest perquè aquesta iniciativa s'ha plantejat en una comissió restringida en la qual Castelldefels no es troba representat, tot i ser el municipi que pateix la major càrrega acústica produïda per les operacions aèries i ser el promotor més actiu d'iniciatives tècniques presentades de cara a conjugar l'operativitat de l'aeroport amb el benestar de la ciutadania.
L'Alcalde de Castelldefels ha sol·licitat la convocatòria urgent de la Comissió de Seguiment Ambiental de l'Aeroport de Barcelona (CSAAB) i ha demanat una reunió urgent amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. Castelldefels sol·licita tenir presència en la Comissió Mixta per a les servituds de l'Aeroport de Barcelona i que el GTTR sigui considerat òrgan consultiu d'aquesta Comissió Mixta.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario