Un veí de l'Ametlla del
Vallès presenta una queixa formal a Aena per l'actuació d'un agent de la Policia Nacional
que li demanava que es dirigís a ell en castellà
Els rètols de l'aeroport utilitzen el català com a primera llengua, l'anglès com a segona i el castellà com a tercera. Els uniformes fan perdre el cap a massa gent. |
Esteve Duran va ser retingut aquest dimarts la T 1 de l'aeroport del Prat per
utilitzar només el català o l'anglès a l'hora de comunicar-se amb la Policia Nacional.
Segons la versió d'aquest usuari de l'aeroport –que ha presentat una reclamació
a Aena per l'incident–, els agents el van retenir durant uns 20 minuts després
de respondre a la policia que no estava disposat a utilitzar el castellà.
L'home, que tenia bitllet
per accedir a un vol en direcció a Brussel·les, va accedir per error a la zona
internacional de l'aeroport. En adonar-se de l'error, va voler sortir de
l'espai i dirigir-se a les instal·lacions de la zona Schengen. Després de
demanar-ho a un agent en català, el policia li va respondre –segons la seva
versió– que per sortir havia de demanar-ho en castellà. L'home li va respondre
que ho podia fer en català o anglès. L'agent de la Policia Nacional
li va demanar el DNI i va obligar-lo a esperar-se al costat de la taquilla.
Després de 20 minuts d'espera, l'agent li va tornar el carnet d'identitat i li
va permetre continuar el seu trajecte per accedir al vol que tenia contractat.
El client va presentar una queixa formal al servei d'atenció al client d'Aena.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario