La directora d'un hotel va forçar que uns
gironins marxessin
perquè un altre client s'havia sentit ofès per la bandera
Les queixes d'un client espanyol en un hotel d'Andorra van fer que una família de gironins hagués de deixar
l'apartament per haver penjat una estelada al seu balcó. Els
fets van passar el cap de setmana passat a La Massana , a uns sis
quilòmetres d'Andorra la Vella.
L'Iban Sabata i la seva família van arribar el dijous 24 de juliol a l'hotel "molt tard al vespre", tal i com ha explicat ell mateix a El Singular, i van penjar l'estelada. L'endemà al matí va baixar a recepció per fer el 'check-in' de la reserva, que va poder realitzar sense problema.
L'Iban Sabata i la seva família van arribar el dijous 24 de juliol a l'hotel "molt tard al vespre", tal i com ha explicat ell mateix a El Singular, i van penjar l'estelada. L'endemà al matí va baixar a recepció per fer el 'check-in' de la reserva, que va poder realitzar sense problema.
"Dissabte al matí, a dos quarts d'onze, després d'esmorzar va sobar el telèfon de l'habitació", relata l'Iban. La trucada era de la recepció de l'hotel, "exigint-me que retirés l'estelada del balcó perquè un client espanyol s'havia sentít ofès per la bandera".
Al cap de 10 minuts la directora de l'hotel es va presentar a l'habitació exigint de nou la retirada de l'estelada, reiterant les queixes de l'altre client, que havia presentat "una queixa verbal a la recepció de l'establiment", segons afirma l'Iban.
Comparació de banderes
"La directora es va mostrar molt agressiva i violenta en tot
moment", fins al punt de dir-li en castellà a l'Iban i a la seva companya,
tal i com explica ell mateix: "La directora sóc jo, i qui pren les
decisions sóc jo. Així que, o
retireu la bandera, o us n'aneu de l'hotel, o truco la policia perquè
us expliqui el que heu de fer".
La conversa va anar més enllà, ja que la directora va comparar l'estelada amb la bandera
nazi, l'antisemita i la de l'àliga franquista. Segons l'Iban, la
directora afirmava que ella es mantenia "neutra", però ell li va
replicar que aquesta no era la seva posició, ja que si un client vol l'estelada
i un altre no la vol, i ella exigeix que es retiri la bandera, "no està
sent neutre".
Segons les declaracions de l'Iban, la senyora "va abandonar l'habitació de mala manera, sense donar-nos opció a rèplica, i donant un cop de porta a l'habitació". Fins i tot l'altre client, el que va presentar la queixa per l'estelada, va dir-li a la directora que si no treien l'estelada ell penjaria la bandera franquista.
"Estava amb la família i no volíem fer cap merder, i menys a Andorra", explica l'Iban. "Per això vam acabar de passar el dia que teníem organtizat i vam marxar l'endemà al matí, el diumenge", afegeix.
Segons diu, el propietari de l'hotel va parlar amb ells i va lamentar la situació, tot i que no van tornar a veure la directora. El propietari, de fet, va reconèixer que la directora "no va estar hàbil en la gestió del conflicte generat pel client espanyol".
"Mai m'havia passat això"
Finalment, l'Iban explica que tot i que per feina ha viatjat molt en
els últims 10 anys, i que ha passat per més de 100 hotels arreu del món
(Colòmbia, Mèxic, Equador, Argentina...), "mai m'havia passat una cosa
semblant". Fins i tot, segons relata, ha
penjat la mateixa bandera estelada a Itàlia i França i no ha tingut mai cap
problema.
L'Iban i la seva família han posat una reclamació a l'hotel i al Departament de Turisme d'Andorra.
L'Iban i la seva família han posat una reclamació a l'hotel i al Departament de Turisme d'Andorra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario