Render del carril bus al seu pas per Castelldefels (AMB) |
També s’implementarà una línia
d’autobús exprés d’alta ocupació (BRT)
que contribuirà a incrementar la demanda
en un 10% i donarà servei
Per a l’alcaldessa de Castelldefels,
Candela López, “es tracta d’una bona aposta, una resposta realista davant una
necessitat urgent, perquè necessitem veure actuacions de millora el més aviat
possible en pro d’una mobilitat més moderna, més segura, i especialment més
sostenible i menys contaminant”
“La remodelació de la C‐245 amb nous
carrils bus i bici segregats serà una realitat a finals de 2018. Les obres es
licitaran i començaran el 2017”. Així ho ha expressat aquest 13 de maig el vicepresident
de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni
Poveda, juntament amb el Conseller de Territori i Sostenibilitat de la
Generalitat, Josep Rull, en el marc de la presentació del nou projecte
d’integració urbana i de millora de la mobilitat de la C‐245. Aquest eix viari
d’alta densitat connecta Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà,
cinc municipis on viuen en total més 350.000 persones. L’acte ha comptat també
amb la participació de les alcaldesses i alcaldes dels diferents municipis,
entre elles l’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, i la regidora
de Mobilitat i Via Pública, Eva López.
El projecte compta amb un pressupost
total de 26,3 milions d’euros i estarà cofinançat pel món local, l’AMB i la
Generalitat. Integrarà un carril bus segregat de 13 quilòmetres que permetrà
incrementar la velocitat comercial en un 25% i un nou carril bici. També
s’implementarà una línia d’autobús exprés d’alta ocupació (BRT) que contribuirà
a incrementar la demanda en un 10% i donarà servei.
El Conseller Josep
Rull va qualificar el projecte com un “exercici de pragmatisme”.
“Hem estat capaços d’agafar un projecte que ja estava sobre la taula i
l’hem redimensionat per fer‐ho possible, fer‐ho viable ràpid, davant d’unes
dificultats financeres i econòmiques de les diferents administracions
públiques”. “La millor manera de lluitar contra la contaminació
atmosfèrica i garantir la qualitat de l’aire és fer una aposta clara i rotunda
pel transport públic net i sostenible”, va sentenciar Rull.
Per a l’alcaldessa
de Castelldefels, Candela López, “es tracta d’una bona aposta, una
resposta realista a curt termini davant d’una necessitat urgent”. “Necessitem
veure actuacions
de millora el més aviat possible en pro d’una mobilitat més moderna, més
segura, i especialment més sostenible i menys contaminant per lluitar contra el
canvi climàtic i reduir la contaminació ”.
Segons el projecte presentat en roda
de premsa aquest 13 de maig, la nova C‐245 (a Castelldefels, avinguda
Constitució) integrarà un nou carril bici, que formarà part de la Xarxa
Ciclable Metropolitana, i la creació d’un carril bus segregat i continu de 13
quilòmetres des de la nostra ciutat fins a Cornellà. Aquesta plataforma reservada
per als autobusos permetrà guanyar puntualitat en els horaris i retallar
gairebé 15 minuts el temps de trajecte entre Castelldefels i Cornellà.
Integració urbana i mobilitat
sostenible
El nou projecte aposta per la
pacificació de la via i dóna prioritat al transport públic i a la bicicleta en
detriment del cotxe privat. La voluntat és oferir un servei eficaç i modern de
manera que la ciutadania opti per aquesta opció en lloc d’agafar el vehicle
propi aconseguint així un notable impacte directe en la millora de la qualitat
de l’aire a la ciutat en reduir sensiblement la contaminació atmosfèrica.
Nova línia d’autobús d’altes
prestacions i ocupació
El projecte contempla també la
implantació d’una nova línia d’autobús d’altes prestacions i ocupació, conegut
internacionalment com a Bus Rapid Transit (BRT). Es tracta d’un sistema
d’autobús ràpid, amb un disseny i característiques especials per millorar‐ne el
funcionament i evitar els endarreriments. En aquest cas concret serà un autobús
híbrid articulat amb dues portes d’accés que permetrà un 30% més d’ocupació que
els actuals i una càrrega/descàrrega de passatgers més ràpida. Amb la
implantació del BRT, l’AMB espera un increment de viatgers i de demanda del
servei del 10% i calcula que aquesta nova línia pot ser utilitzada per uns 2,5
milions de passatgers anuals.
Inicialment, s’ha previst una flota
de 10 autobusos BRT que tindran una freqüència de pas de 10 minuts. La inversió
per vehicle és de 480.000 euros pel que la inversió total en el parc mòbil suposarà
4,8 milions d’euros.
Punts d’intercanvi i connexió amb
altres mitjans de transport
Al llarg del recorregut de C‐245, es crearan tot un seguit de punts
d’intercanvi que milloraran la connexió amb la resta del transport públic com és el tren de Rodalies, el Metro, el Tram, i les estacions de Bicibox.www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario