13/5/16

La nova C‐245 amb nous carrils bus i bici segregats serà una realitat abans de 2019

Render del carril bus al seu pas per Castelldefels (AMB)



 També s’implementarà una línia d’autobús exprés d’alta ocupació (BRT) 
que contribuirà a incrementar la demanda en un 10% i donarà servei

Per a l’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, “es tracta d’una bona aposta, una resposta realista davant una necessitat urgent, perquè necessitem veure actuacions de millora el més aviat possible en pro d’una mobilitat més moderna, més segura, i especialment més sostenible i menys contaminant”

“La remodelació de la C‐245 amb nous carrils bus i bici segregats serà una realitat a finals de 2018. Les obres es licitaran i començaran el 2017”. Així ho ha expressat aquest 13 de maig el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, juntament amb el Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, en el marc de la presentació del nou projecte d’integració urbana i de millora de la mobilitat de la C‐245. Aquest eix viari d’alta densitat connecta Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà, cinc municipis on viuen en total més 350.000 persones. L’acte ha comptat també amb la participació de les alcaldesses i alcaldes dels diferents municipis, entre elles l’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, i la regidora de Mobilitat i Via Pública, Eva López.

El projecte compta amb un pressupost total de 26,3 milions d’euros i estarà cofinançat pel món local, l’AMB i la Generalitat. Integrarà un carril bus segregat de 13 quilòmetres que permetrà incrementar la velocitat comercial en un 25% i un nou carril bici. També s’implementarà una línia d’autobús exprés d’alta ocupació (BRT) que contribuirà a incrementar la demanda en un 10% i donarà servei.

El Conseller Josep Rull va qualificar el projecte com un “exercici de pragmatisme”. “Hem estat capaços d’agafar un projecte que ja estava sobre la taula i l’hem redimensionat per fer‐ho possible, fer‐ho viable ràpid, davant d’unes dificultats financeres i econòmiques de les diferents administracions públiques”. “La millor manera de lluitar contra la contaminació atmosfèrica i garantir la qualitat de l’aire és fer una aposta clara i rotunda pel transport públic net i sostenible”, va sentenciar Rull.

 Per a l’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, “es tracta d’una bona aposta, una resposta realista a curt termini davant d’una necessitat urgent”. “Necessitem veure actuacions de millora el més aviat possible en pro d’una mobilitat més moderna, més segura, i especialment més sostenible i menys contaminant per lluitar contra el canvi climàtic i reduir la contaminació ”.

Segons el projecte presentat en roda de premsa aquest 13 de maig, la nova C‐245 (a Castelldefels, avinguda Constitució) integrarà un nou carril bici, que formarà part de la Xarxa Ciclable Metropolitana, i la creació d’un carril bus segregat i continu de 13 quilòmetres des de la nostra ciutat fins a Cornellà. Aquesta plataforma reservada per als autobusos permetrà guanyar puntualitat en els horaris i retallar gairebé 15 minuts el temps de trajecte entre Castelldefels i Cornellà.

Integració urbana i mobilitat sostenible
El nou projecte aposta per la pacificació de la via i dóna prioritat al transport públic i a la bicicleta en detriment del cotxe privat. La voluntat és oferir un servei eficaç i modern de manera que la ciutadania opti per aquesta opció en lloc d’agafar el vehicle propi aconseguint així un notable impacte directe en la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat en reduir sensiblement la contaminació atmosfèrica.

Nova línia d’autobús d’altes prestacions i ocupació
El projecte contempla també la implantació d’una nova línia d’autobús d’altes prestacions i ocupació, conegut internacionalment com a Bus Rapid Transit (BRT). Es tracta d’un sistema d’autobús ràpid, amb un disseny i característiques especials per millorar‐ne el funcionament i evitar els endarreriments. En aquest cas concret serà un autobús híbrid articulat amb dues portes d’accés que permetrà un 30% més d’ocupació que els actuals i una càrrega/descàrrega de passatgers més ràpida. Amb la implantació del BRT, l’AMB espera un increment de viatgers i de demanda del servei del 10% i calcula que aquesta nova línia pot ser utilitzada per uns 2,5 milions de passatgers anuals.
Inicialment, s’ha previst una flota de 10 autobusos BRT que tindran una freqüència de pas de 10 minuts. La inversió per vehicle és de 480.000 euros pel que la inversió total en el parc mòbil suposarà 4,8 milions d’euros.

Punts d’intercanvi i connexió amb altres mitjans de transport
Al llarg del recorregut de C‐245, es crearan tot un seguit de punts d’intercanvi que milloraran la connexió amb la resta del transport públic com és el tren de Rodalies, el Metro, el Tram, i les estacions de Bicibox.

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario