27/10/16

Castelldefels se suma a la reclamació del traspàs íntegre del servei de Rodalies a la Generalitat



El conseller de Territori i Sostenibilitat va anunciar que la Generalitat presentarà davant l'Audiència Nacional un recurs perquè s'insti ADIF a complir les inversions compromeses a la xarxa ferroviària

Les administracions catalanes (des de la Generalitat de Catalunya fins els Ajuntaments), acompanyats per les cambres de comerç, sindicats i entitats de la societat civil es van sumar el passat 26 d'octubre a la reclamació del traspàs íntegre del servei de Rodalies a Catalunya. L'acte institucional, celebrat al Palau de la Generalitat, va estar presidit pel president català, Carles Puigdemont, acompanyat pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, el president de la Federació Catalana de Municipis (FCM), Xavier Amor, el president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), Miquel Buch, juntament amb 213 alcaldes i alcaldesses catalanes, entre elles, l'alcaldessa de Castelldefels, Candela López.
A l'acte es va denunciar el deficient servei ferroviari de Rodalies i Regionals, derivat de la falta d'inversió d'ADIF, i es va sol·licitar el traspàs total de les infraestructures ferroviàries per garantir un servei fiable i eficient.

Candela López explica per què Castelldefels
s'ha sumat a aquesta reivindicació
“Nosaltres el que veiem és un greuge molt gran en el funcionament de Rodalies al nostre territori. Per tant, Castelldefels no podia faltar a aquesta cita important en defensa de les nostres infraestructures perquè realment el que necessitem és fomentar la mobilitat sostenible al nostre territori i veiem que el funcionament de RENFE i de Rodalies no és satisfactori”.
“Nosaltres hem fet diferents reivindicacions, algunes conjuntament amb altres territoris defensant més freqüència, millores a les nostres estacions, demanant més inversions per part de RENFE i de Rodalies en els aparcaments a les zones de les estacions... I el que necessitem és, evidentment, que aquestes millores vagin acompanyades de les competències per part de la Generalitat i també del finançament necessari per poder portar-lo a terme”.
“Des dels Ajuntaments, continuarem reivindicant aquestes millores, continuarem reivindicant aquestes inversions perquè el que necessitem és fomentar aquesta mobilitat sostenible i aquesta millora del transport públic per millorar la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes”.

Castelldefels fa anys que demana diverses millores
I és que des de Castelldefels fa anys que es demanen millores a les estacions (al centre urbà i a la platja), així com en la freqüència de pas dels combois, amb sort diversa a l'hora d'obtenir resposta per part d'ADIF o RENFE, depenent dels casos. Per posar només algun exemple de les darreres peticions que s'han fet des de la nostra ciutat: referides a l’accessibilitat (adaptació del terra per fer-lo accessible a les persones invidents), pel que fa a la informació al client (que es millorin els monitors informatius, ja que no acostumen a funcionar a temps real), serveis bàsics a les estacions (lavabos públics, més bancs i papereres, ampliació de les marquesines per a que cobreixin als passatgers), instal·lació d'escales mecàniques, etc. Igualment s'ha denunciat reiteradament la manca de puntualitat dels trens, per avaries puntuals o sistèmica, així com la poca freqüència de pas, sobretot per l'estació de la platja, agreujada els caps de setmana i festius.

Recurs davant l'Audiència Nacional
La Conselleria de Territori i Sostenibilitat també fa mesos que denuncia la falta de puntualitat crònica que pateix el servei ferroviari a Catalunya. Segons les dades divulgades en el primer trimestre d'aquest any per aquest departament, la puntualitat en Rodalies va ser del 86%, gairebé 10 punts menys que la mitjana registrada el 2014. En el cas de Regionals, les xifres són encara pitjors, amb una puntualitat mitjana del 49% en els tres primers mesos del 2016 davant el 80% que es comptabilitzava dos anys enrere.
Territori i Sostenibilitat atribueix aquests endarreriments, en gran mesura, al gran nombre de punts amb limitació temporal de velocitat que actualment hi ha a les línies. Uns punts pels quals els trens no poden circular a la velocitat normal de servei perquè s'hi estan fent obres o millores. El problema és que la falta d'inversions d'Adif ha provocat, segons la conselleria, que aquestes limitacions que havien de ser temporals s'acabin convertint en cròniques i afectin permanentment el servei.
Per tot plegat, el conseller de l'àrea va anunciar que la Generalitat presentarà davant l'Audiència Nacional un recurs perquè s'insti ADIF a complir les inversions compromeses a la xarxa ferroviària.
Recordem que en l'actualitat, la Generalitat té traspassada la gestió del servei de Rodalies, però no la infraestructura (vies i estacions), que segueix en mans d'Adif, ni els trens (que són de RENFE). El Govern reclama que es traspassi íntegrament el servei i contraposa el deficient funcionament de Rodalies i Regionals al bon servei que presten els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que sí que estan traspassats íntegrament i que registren una puntualitat del 99%.
Fotos: Sergi Ramos
 
www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario