L’objectiu
és millorar la qualitat dels
serveis actuals i seran prestats per una
empresa
municipal a partir d’abril de 2017
L’Ajuntament
de Castelldefels ha iniciat el camí per municipalitzar el servei de neteja, la
recollida de residus i la deixalleria a la ciutat. El darrer ple municipal
celebrat va aprovar inicialment el canvi en la forma de gestió del servei, de
manera que serà prestat de forma directa per una empresa municipal, mitjançant
un encàrrec de gestió, a partir de l’1 d’abril de 2017.
Aquests
serveis seran prestats per l’empresa municipal SAC. Posant fil a l’agulla, el
ple també va aprovar dintre de l’expedient de modificació de crèdits, 2,7
milions d’euros per començar a invertir en nova maquinària, i poder disposar-ne
el més aviat possible.
“La neteja
és una de les preocupacions principals de la ciutadania” –ha dit l’alcaldessa,
Candela López, parlant del compromís del govern de la ciutat d’implantar un
servei de neteja útil, avantatjós i eficaç- “i aquest govern entoma el repte
d’aconseguir que el servei que posarem en marxa estigui a l’alçada de les
necessitats i del creixement que està experimentant Castelldefels en els últims
anys.”
L’Ajuntament
ha optat per la via de la municipalització en base a les conclusions d’un
estudi independent que analitzava els punts a favor i en contra de les
diferents alternatives des del punt de vista jurídic i la seva viabilitat
econòmica. Segons l’estudi, elaborat per la firma auditora i consultora
Faura-Casas, la gestió d’un organisme municipal permetrà disposar d’unes eines
de gestió més flexibles que les d’una empresa externa i per tant més adequades
a les característiques del servei. En l’exposició sobre el canvi del servei que
ha fet Ramon Morera, regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, ha assenyalat que
“Castelldefels és un municipi molt extens i amb casuístiques molt diferents” i
ha afegit que “la situació de canvi permanent que viu Castelldefels fa
imprescindible que l’Ajuntament tingui el control total del servei de neteja i
pugui posar l’accent en temes tan importants per nosaltres com són el medi
ambient i el foment de la recollida selectiva.”
Pel que fa
a la viabilitat econòmica, l’estudi ha tingut en compte la facturació dels
serveis a l’Ajuntament, les despeses de personal, les inversions en equipament
i maquinària i els costos de finançament, les despeses de funcionament i les
despeses generals. En aquest cas, la facturació del servei a l’Ajuntament
estaria exempta d’IVA, això suposaria un estalvi d’uns 3 milions en 10 anys, en
el supòsit que el servei es mantingui en el volum de costos d’explotació
actuals i que la inversió inicial rondi els 7 milions i, per altra banda, del
benefici industrial d’un 4%.
L’Ajuntament
vol fer front al procés de canvi del servei teixint complicitats amb la
ciutadania a través del diàleg constant, la comunicació fluïda i la
transparència. L’alcaldessa ha dit que “aquest es un projecte de ciutat on les
aportacions i la implicació de la ciutadania són claus per a l’èxit del
procés”, i ha anat un pas més enllà, situant en aquest context la campanya
"Estiu Net", posada en marxa aquest estiu, amb un servei especial a
través del Whatsapp per actuar en el punts negres de la ciutat, gràcies a les
aportacions ciutadanes.
El regidor
d'Urbanisme i Medi Ambient ha esmentat que “igual que la campanya ”Estiu Net”
ha estat un èxit de la ciutadania, la municipalització del servei de la neteja
serà un èxit quanta més ciutadania i més sectors de la ciutat hi participin”.
Amb aquest motiu ja s’han celebrat reunions amb la Federació d’Associacions de
Veïns de Castelldefels i amb els treballadors de SERSA, l’empresa que ha estat
prestant el servei durant els últims anys. L’Ajuntament subrogarà els
treballadors, que passaran a formar part de l’empresa municipal amb les
mateixes condicions i situació laboral que tenen ara.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario