Amb la finalitat de reposicionar el comerç de la ciutat,
s’implementarà
pròximament el Pla estratègic de comerç
(Foto: Ramón Josa)
El Pla Estratègic de Comerç marcarà el full de ruta de les actuacions que
es duguin a terme des de l'Àrea de Comerç per promocionar el comerç local.
Per elaborar el document s'han realitzat una sèrie d'enquestes i treballs
previs entre els consumidors i els comerciants locals que han definit les
característiques de la població de Castelldefels i els seus hàbits de compra.
S'ha analitzat la situació comercial de la demanda de Castelldefels i s'ha
observat la seva tipologia de comerç i l'estructura de l'urbanisme comercial.
D'entre les conclusions que s'han extret destaquen que a les persones
consumidores de la ciutat els agrada comprar en un comerç que tingui bona
imatge, que acostumen a adquirir els productes d'alimentació frescos en
comerços de proximitat que ja coneixen, i que adquireixen els articles
vinculats amb la moda, la llar o els regals als centres comercials.
Els estudis sobre això també assenyalen que els consumidors estan disposats
a desplaçar-se en cotxe a un altre municipi si troben més varietat d'oferta. Un
95,2% les persones enquestades ha anat o va a comprar a comerços del centre del
municipi especialitzats en alimentació i o en productes farmacèutics i premsa.
Fortaleses i debilitats
La clientela dels comerços de Castelldefels valora molt positivament el
tracte que ofereixen els comerciants de proximitat i els seus horaris. No
obstant això, critiquen l'escassetat d'aparcament i la manca de varietat de
l'oferta comercial. L'estudi també destaca en les seves conclusions que un dels
punts febles del comerç local és la seva estructura dispersa en el municipi i
l'escassa unió entre l'empresariat comercial de la ciutat.
Per minimitzar aquestes mancances i potenciar el teixit comercial de la
ciutat el document proposa configurar un eix central de concentració comercial
que tingui la suficient força d'atracció i la imatge necessària per atraure una
tipologia de població que busca diferenciació en l'oferta.
Per a això, planteja configurar una zona comercial de qualitat amb una
senyalització efectiva i implementar una marca comercial valorada, així com
oferir un bon servei a la clientela.
A més, aconsella planificar un urbanisme diferenciat per a la zona
comercial, apostant per la pacificació dels espais exteriors i la reordenació
dels aparcaments. El Pla estratègic del comerç de Castelldefels també incideix
en la necessitat de dur a terme accions que dignifiquin els locals buits,
l'obertura els dissabtes a la tarda, i utilitzar el mòbil com a eina de
comunicació i fidelització de la clientela.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario