La línia unirà Cornellà, Sant
Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels
i serà un nou corredor ferroviari d'entrada
a Barcelona
Els alcaldes i alcaldesses de
Castelldefels, Cornellà, Gavà, Raquel Sánchez; Sant Boi, i Viladecans s'han
reunit a l'estació de Sants, amb el subdirector general de Planificació
Ferroviària del Ministeri de Foment i amb els representants d'Adif, d'Operacions
de la Xarxa Convencional Nord-est, d'Estacions Nord-est, i de Patrimoni Nord.
Part del Pla Integral de Serveis de Rodalies
En l'agenda de reunió de treball, el tema més
important ha estat la petició dels representants municipals de recuperar el
projecte del Metro del Delta, la línia ferroviària soterrada que ha de comunicar
Cornellà i Castelldefels a través dels seus trams urbans. Els responsables del
govern central i de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries han
confirmat que la nova línia formarà part del Pla Integral de Serveis de
Rodalies de Catalunya.
Prolongació de la línea R3 de Renfe
Per als representants de l'administració central, la
nova infraestructura, que serà una prolongació de la línia R3 de Renfe, no
només donarà servei al Delta, sinó que significarà la creació d'un nou corredor
ferroviari d'entrada a Barcelona. És, per tant, estratègica per al
desenvolupament de la futura xarxa de rodalies, i presenta el gran avantatge de
la seva intermodalitat amb la línia R2 i Ferrocarrils de la Generalitat.
L'alcaldessa
de Castelldefels ha destacat que aquesta línia “constitueix una reclamació històrica dels municipis, que ara cobra més
valor perquè hem fet una aposta decidida per un model de mobilitat sostenible
en què el transport públic de gran capacitat ha de jugar un paper fonamental”. www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario