L'empremta dactilar, la veu o el reconeixement
facial
avancen en les entitats
Igual que en alguns aeroports internacionals on l'entrada d'edificis públics es fa una foto al ciutadà com a mitjà
d'identificació, la banca comença a explorar l'ús de sistemes biomètrics com a
mitjà d'identificació i de pagament.
Entitats com CaixaBank han posat en funcionament la
possibilitat de poder fer reintegraments amb el reconeixement facial, sense
necessitat d'introduir el PIN. D'altres com BBVA, Santander o el Sabadell han
començat amb alguns projectes pilot. De la mateixa manera, Visa i Mastercard
estan explorant propostes per substituir l'ús del PIN a les targetes per
sensors d'empremta dactilars.
El consumidor i les noves tecnologies
Gràcies a les noves tecnologies, els hàbits dels
consumidors van a anar canviant. Els experts apunten que el consumidor dels
pròxims anys apostarà per les noves tecnologies com a mitjà de pagament. Ara,
ja s'utilitza el mòbil, però els avenços van a anar molt ràpids en aquest
sentit, i "es van a començar a utilitzar sistemes biomètrics, com
l'empremta dactilar, la veu o el reconeixement facial, que són solucions que
ofereixen un alt rang de seguretat en ser difícils de falsificar ", apunta
Eduardo Irastorza, professor d'EAE Business School.
Un informe d'EAE Business School
Poder pagar de forma immediata i sense que porti
molt temps va a ser la clau. "En països com Suècia, més del 80% de les
compres en comerços es realitzen ja a través del mòbil, fins i tot el pagament
del transport públic i les col·lectes per l'església", recull l'informe
"El consumidor del 2030" d'EAE Business School .
Ningú s'imaginava fins fa uns anys que el mòbil es
convertiria en la sucursal bancària que l'usuari porta a la mà. Per aquest
motiu les entitats financeres ara competeixin per fer aplicacions de fàcil ús
perquè a més d'efectuar consultes, moltes transaccions bancàries s'executen des
del terminal. No obstant això, els bancs i les empreses tecnològiques volen
anar més enllà, ja que en un futur pròxim no es necessitarà ni diners de paper,
ni targetes, ni un dispositiu contactless per pagar.
El perill és que desapareixeran les comissions de
les targetes i els caixers, de manera que la banca buscarà com repercutir
aquests ingressos al client al mateix temps que implanten les noves
tecnologies.
Extracte de l'article de CONCHI LAFRAYA, publicat avui a La Vanguardia
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario