24/1/20

L’Ajuntament de Castelldefels liderarà una denúncia conjunta amb els veïns i veïnes afectades contra Endesa


Des del passat dilluns a la tarda, un miler d’abonats d’Endesa, concentrats en els barris de Can Bou i Baixador, resten sense subministrament elèctric com a conseqüència de l’avaria en dos transformadors provocada pels efectes del temporal ‘Glòria’. Aquesta situació s’agreuja encara més per l’època de fred en què ens trobem, amb famílies i residències de gent gran sense accés a calefacció.

Davant d’aquesta greu situació, l’Ajuntament de Castelldefels ha acordat:
1. Liderar una denúncia conjunta amb els veïns i les veïnes afectades contra Endesa pel deteriorament i la manca de manteniment de les infraestructures elèctriques, origen d’aquesta avaria que ha portat a moltes famílies de la ciutat a estar més de tres dies sense subministrament elèctric. En aquest sentit, l’Ajuntament facilitarà assessoria i acompanyament a aquelles persones que iniciïn la demanda contra la companyia.
2. Exigir novament a Endesa que dugui a terme l’adequat manteniment i actualització de les infraestructures i el cablejat a la ciutat.
3. Exigir a Endesa que doni una resposta immediata als abonats afectats per l’avaria per pal·liar les afectacions socials i econòmiques que s’estan produint i que activi sense dilacions les conseqüents mesures compensatòries. Aixií mateix davant les queixes de molts ciutadans i ciutadanes respecte a la manca d’informació per part de la companyia, també es demana un major grau de transparència i comunicació.

D’altra banda, l’Ajuntament, vol agrair a la ciutadania la seva comprensió davant la situació viscuda aquests dies pels efectes provocats pel temporal de vent i pluja que va comportar nombroses afectacions en la mobilitat arran de la caiguda d’arbres i acumulacions d’aigua. Així mateix el govern municipal vol agrair la solidaritat del sector de l’hoteleria i la restauració de la ciutat, vehiculat a través del Gremi d’Hostaleria, entre d’altres, que s’ha posat a disposició per col·laborar en allò que calgués.

Per últim, l’Ajuntament vol reconèixer explícitament la tasca duta a terme pels equips d’emergència, seguretat i els serveis municipals per la celeritat en què, gràcies a la seva feina, la ciutat ha recobrat una relativa normalitat. El govern municipal vol fer una menció a l’agent de la Policia Local que va resultar ferit en el decurs de la intervenció per una incidència, a qui desitja una ràpida recuperació.


El govern municipal recorda les mesures que s’han posat en marxa per ajudar a les persones afectades per la manca de subministrament elèctric: la disposició del poliesportiu de Can Roca per necessitats com dutxar-se, l’habilitació d’una línia telefònica d’atenció als afectats (93 546 60 74). Així mateix, des de la Secretaria i altres serveis municipals com l’Oficina d’Atenció Ciutadana o l’OMIC (Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor), s’ha posat en marxa un treball de coordinació per informar sobre les reclamacions que els afectats puguin dur a terme.

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario