10/3/20

La UE decidirà si la tercera pista del Prat pot allargar-se a costa de destruir la reserva natural de La Ricarda

Simulació de la futura terminal satèl·lit de l'aeroport de Barcelona-El Prat AENA

- Els tècnics ambientals i els veïns sospiten que el projecte és una cortina de fum perquè aconseguir que l'aeroport funcioni amb la perjudicial configuració de pistes independents

- Ampliar la tercera pista 500 metres en direcció a la Zona Franca comportaria arrasar la zona humida i la masia de la Ricarda, un enclavament protegit com a Zona Especial de Conservació (ZEC) per la UE

A la vora de la saturació
L'aeroport de Barcelona-el Prat es troba a la vora de la saturació operativa, segons AENA, l'empresa mixta que la gestiona. Els càlculs de la direcció de la instal·lació aeroportuària aventuren que si se segueix a aquest ritme de creixement, el sostre màxim de capacitat (estimat en 55 milions de passatgers anuals) s'aconseguirà "en un termini d'entre dos i tres anys",
Aquest és el motiu pel qual AENA ha dissenyat diverses alternatives que pivoten entorn de la prolongació de la tercera pista (la més propera a la mar) en 500 metres i en la construcció de la nova Terminal Satèl·lit entre les pistes, just a sota de l'actual torre de control, dos projectes vinculats que necessiten de forma imperativa el vistiplau de la UE per prosperar, pel seu elevat cost mediambiental. Però els veïns, assessorats pels tècnics, sospiten que el gestor de la infraestructura aèria no està jugant net i amaga un maquiavèl·lic pla que faria la vida impossible als habitants de Gavà i Castelldefels.

Impacte ambiental
La declaració d'impacte ambiental de l'aeroport barceloní permet fins a 90 operacions per hora, i actualment ja s'està operant a un ritme d'uns 80 enlairaments i aterratges en les hores punta. Amb aquestes xifres a la mà, AENA considera que s'ha d'actuar per evitar un imminent col·lapse del Prat ja i ofereix diverses solucions, alguna de les quals ja s'han descartat d'entrada. Com crear una xarxa aeroportuària entre el Prat, Girona i Reus (tècnicament inassumible a curt termini, perquè l'AVE no enllaça els tres aeroports com és imprescindible perquè funcionessin de manera coordinada). O com el faraònic i impossible projecte de construir una illa artificial un parell de quilòmetres mar endins i ubicar-hi una quarta pista, paral·lela a la tercera pista i de la principal.


No hay comentarios:

Publicar un comentario