Simulació de la futura terminal satèl·lit de l'aeroport de Barcelona-El Prat AENA |
- Els tècnics ambientals i els veïns sospiten que el projecte és una cortina
de fum perquè aconseguir que l'aeroport funcioni amb la perjudicial
configuració de pistes independents
- Ampliar la tercera pista 500 metres en direcció a la Zona Franca
comportaria arrasar la zona humida i la masia de la Ricarda, un enclavament
protegit com a Zona Especial de Conservació (ZEC) per la UE
A la vora de la saturació
L'aeroport de Barcelona-el Prat es troba a la vora de la saturació
operativa, segons AENA, l'empresa mixta que la gestiona. Els càlculs de la
direcció de la instal·lació aeroportuària aventuren que si se segueix a aquest
ritme de creixement, el sostre màxim de capacitat (estimat en 55 milions de
passatgers anuals) s'aconseguirà "en un termini d'entre dos i tres
anys",
Aquest és el motiu pel qual AENA ha dissenyat diverses alternatives que
pivoten entorn de la prolongació de la tercera pista (la més propera a la mar)
en 500 metres i en la construcció de la nova Terminal Satèl·lit entre les
pistes, just a sota de l'actual torre de control, dos projectes vinculats que necessiten
de forma imperativa el vistiplau de la UE per prosperar, pel seu elevat cost
mediambiental. Però els veïns, assessorats pels tècnics, sospiten que el gestor
de la infraestructura aèria no està jugant net i amaga un maquiavèl·lic pla que
faria la vida impossible als habitants de Gavà i Castelldefels.
Impacte ambiental
La declaració d'impacte ambiental de l'aeroport barceloní permet fins a 90
operacions per hora, i actualment ja s'està operant a un ritme d'uns 80
enlairaments i aterratges en les hores punta. Amb aquestes xifres a la mà, AENA
considera que s'ha d'actuar per evitar un imminent col·lapse del Prat ja i
ofereix diverses solucions, alguna de les quals ja s'han descartat d'entrada.
Com crear una xarxa aeroportuària entre el Prat, Girona i Reus (tècnicament
inassumible a curt termini, perquè l'AVE no enllaça els tres aeroports com és
imprescindible perquè funcionessin de manera coordinada). O com el faraònic i
impossible projecte de construir una illa artificial un parell de quilòmetres mar
endins i ubicar-hi una quarta pista, paral·lela a la tercera pista i de la
principal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario