2/4/20

L'Ajuntament crea una oficina de suport a comerços, autònoms i pimes


· S'activa una línia d'ajuts per donar suport a aquests col·lectius afectats per la crisi de la Covid-19 i claus en l'activitat econòmica local. 

· La nova oficina virtual ja és operativa aquest dijous 2 d'abril


L'Ajuntament de Castelldefels ha activat un conjunt de mesures per donar suport al teixit econòmic local, afectat per la situació creada per les mesures adoptades per frenar la propagació del coronavirus.



D'una banda, s'ha creat una Oficina virtual d'Atenció a comerços, autònoms, pimes i empreses de serveis de Castelldefels; de l'altra, es destinaran 500.000 € a ajuts aquests col·lectius.



El Consell Assessor, l'òrgan de direcció política de l'Ajuntament de Castelldefels que es reuneix diàriament de manera telemàtica per adoptar acords en el marc de l'estat d'alarma, ha acordat la creació d'una Oficina virtual d'Atenció a comerços, autònoms, pimes i empreses de serveis de Castelldefels, assessorarà i informarà aquests col·lectius.
Aquesta oficina, que està gestionada per la Guaita (el servei municipal de suport a l'economia local), estarà en funcionament en breu.

Línia d'ajuts de 500.000 €
Aquesta nova oficina, que serà de caire virtual atesa la situació actual de  confinament de la població, ha de funcionar com a canal per a informar, assessorar, acompanyar i tramitar determinades actuacions als comerços, autònoms, pimes i empreses de serveis de Castelldefels que s'hagin vist afectats per la crisi sanitària del coronavirus i per l'estat d'alarma decretat per a evitar la propagació de la pandèmia.
Aquesta informació inclou la línia d'ajuts de 500.000 € que l'Ajuntament ha aprovat per donar suport a comerciants, autònoms i pimes. Podran acollir-s'hi aquells comerços, autònoms i activitats de serveis de Castelldefels de petita dimensió (menys de 10 treballadors) que tinguin un local comercial obert al públic i que hagin vist afectada la seva activitat econòmica pel tancament obligatori decretat amb la declaració de l'estat d'alarma.
Aquests ajuts estaran disponibles d'aquí a dues o tres setmanes, quan s'hagin completat els requeriments administratius necessaris (entre els quals figura la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona).

Assessorament individualitzat
A més, l'oficina virtual proporcionarà respostes i assessorament personalitzat sobre tots els ajuts i mesures impulsades des de les diferents administracions per pal·liar l'impacte econòmic derivat de la crisi sanitària, com ara les línies ICO pel sector turístic, sobre les bonificacions de les quotes empresarials de la Seguretat Social i sobre la línia d'ajuts per a les persones treballadores autònomes afectades econòmicament pel coronavirus.
L'oficina virtual proporcionarà així mateix informació sobre la línia ICF-Avalis Liquiditat, sobre la prestació extraordinària per cessament de l'activitat per a activitats afectades per l'estat d'alarma, i sobre les mesures de flexibilització dels mecanismes d'ajust temporal d'activitat per evitar acomiadaments.
Pel que fa als tràmits, aquesta oficina municipal ajudarà a tramitar baixes d'autònoms, a través del Punt d'Atenció a l'Emprenedoria (PAE), a sol·licitar subvencions municipals i d'altres administracions i entitats financeres.

CONTACTE:
Telèfon: 935 113 066 (horari d'atenció de 9 a 14h)
Correu electrònic: estemambvosaltres@castelldefels.org

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario