1/9/11

L’Aeroport millora la pista transversal


Les obres es van planificar minimitzant
l’afectació a les poblacions properes a l’aeroport

L’Aeroport de Barcelona-El Prat ha iniciat aquest matí la tercera i última fase de les obres de conservació de la pista transversal, que té com a finalitat seguir utilitzant en el futur aquesta pista en la configuració nocturna, beneficiant, així, a les poblacions que conviuen amb l’aeroport.
Aquesta última fase, que durarà fins l’abril de 2012, comporta el tancament de la pista transversal. Durant aquests mesos, s’allargarà la configuració preferent de pistes paral·leles fins a les 00.30 hores, utilitzant després preferentment la tercera pista tant per a enlairaments com per a aterratges en la franja nocturna.
Aquesta obra, així com la seva planificació i execució, va ser acordada al Grup Tècnic de Treballs de Sorolls format per responsables d’Aena Aeropuertos, de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, així com representants dels ajuntaments de les poblacions contigües l’aeroport com són El Prat de Llobregat, Gavà y Castelldefels, entre d’altres.
Per tal de minimitzar l’afectació a les poblacions properes a l’aeroport, així com l’impacta en l’operativa aeroportuària, les obres es van planificar en tres fases, escorçant el temps del tancament total de la pista durant l’execució de l’obra.
Les feines consisteixen en l’adequació de la pista 02-20, la transversal, mitjançant la reparació del paviment i dels marges així com l’aplicació d’un tractament superficial per a millorar l’advertència dels aterratges.
També la reforma de la capçalera 20 i la sortida final de la pista U-3R, que comprenen els últims 190 metres de la pista. A banda d’aquesta actuació, es cobreixen els canals de drenatge sota el camp de vol fins arribar als 105 metres de distancia de l’eix de la pista.


www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario