El ministre de (des)cultura español diu que al sistema
educatiu
català "s'exageren fins a la caricatura"
els elements històrics de
Catalunya dintre d'Espanya.
"El nostre interès és
espanyolitzar els alumnes catalans perquè se sentin tan orgullosos de ser
catalans com espanyols, perquè tinguin una vivència equilibrada de les dues
identitats, perquè les dues s'enriqueixen i enforteixen". Així ha respost
aquest dimecres el ministre de (des)'Educació, José Ignacio Wert, a la pregunta
que li ha formulat al Congrés el diputat del PSC Francesc Vallès sobre les
seves polèmiques declaracions de la setmana passada en què relacionava el
creixement del sentiment sobiranista a Catalunya amb el seu sistema educatiu.
Wert ha insistit en la seva
tesi i fins i tot ha anat més enllà. Ha dit que la "deriva" de part
del sistema educatiu català facilita l'"ocultament de la identificació
dels elements històrics de Catalunya dintre d'Espanya" i que, alhora, "s'exageren
fins a la caricatura" els elements més característics d'aquesta relació.
Ha posat d'exemple que a l'educació secundària obligatòria (ESO), el llibre que
s'hauria de dir "Història d'Espanya", a Catalunya es diu
"Història", i té menys rang.
El ministre ha manifestat
la seva admiració i respecte (?) per la llengua catalana −ha recordat que parla
català− però ha reiterat la seva voluntat de fer "efectiu el dret" de
les famílies que volen que els seus fills s'escolaritzin en castellà,
"siguin una o mil" famílies.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario