La dona obliga un veí de Girona de 72 anys i el seu nét, de 4, a baixar del tren a
Montcada i Reixach després de dir-los que “tinc mania als catalans, i ara, pels
meus collons que baixareu”.
En conèixer
la noticia, el president ‘de todos los españoles’ no farà res, ‘porqué no
quiero y no puedo’? No obstant, la companyia ha obert un expedient informatiu.
Sagrera , amb els papers de la reclamació que ha presentat a Renfe Foto: MAR VICENTE. |
Un veí de Girona va presentar divendres una queixa a
Renfe perquè, segons explica, una revisora del tren els va fer baixar, a ell i
al seu nét de quatre anys, dijous, mentre els deia en castellà: “Tinc mania als
catalans, i ara, pels meus collons que baixareu.” L'home no havia comprat el
bitllet pel nen perquè no sabia que hagués de pagar i va ser després de buscar
diners per pagar l'import que li reclamava la revisora i de donar-los-hi, que
aquesta va fer parar el tren a Montcada i Reixach i va fer-los baixar.
L'afectat diu que sempre ha parlat en català però que en veure que ella
s'enfadava es va adreçar a ella en castellà. Creu que el van fer baixar del
tren només perquè s'hi havia dirigit en la seva llengua i diu que no entén
l'actitud de la treballadora.
Per aquests fets, el client ha reclamat a Renfe que li
tornin els diners –els 12,70 euros del seu bitllet més els 14 euros que va
donar a la dona pel nen– i també danys i perjudicis per haver-se hagut
d'esperar una llarga estona en “un vespre fred” a l'estació de Montcada i Reixach.
Dijous passaven menys combois perquè hi havia vaga a Renfe i van haver de fer
dos transbords per arribar a Girona. Segons l'afectat, havia d'arribar a Girona
a les 17.46 h i no va arribar-hi fins a les 20.00 h tocades.
Renfe obre
un expedient
Fonts de Renfe van explicar ahir que, un cop rebuda la
queixa, s'ha obert un expedient informatiu per aquest cas que “derivarà, segons
el resultat, en les responsabilitats que siguin i es prendran les decisions que
toquin”. La companyia va voler remarcar que “agraeix que aquests fets, si
passen, es comuniquin”, ja que “de cap manera formen part de la cultura de
l'empresa”.
El relat
dels fets
En Josep Maria Sagrera, de 72 anys i veí del barri de
Sant Narcís, volia portar el seu nét amb un tren Talgo perquè al nen li agraden
molt els trens. Dijous passat va decidir anar a buscar-lo a Barcelona, on viu
amb els seus pares, i tornar amb ell a Girona amb el Talgo que sortia a les
16.42 h de Barcelona Sants “per complir el somni del nen”. Però a l'altura de
la parada de passeig de Gràcia va passar la revisora i li va demanar els
bitllets. Quan ell li va preguntar en català si el nen de quatre anys també
havia de pagar, la treballadora de Renfe li va respondre que a partir d'aquest
any tots els nens paguen, amb “molt males paraules” i “molt enfadada”.
El viatger, que no volia
que el seu nét es posés nerviós, va decidir pagar. I va preguntar si ho podia
fer amb targeta. Com que la resposta va ser negativa, en Josep Maria Sagrera va
buscar canvi per mirar de pagar en efectiu. “Fins i tot una senyora del vagó es
va oferir a pagar-ho i em va venir a tranquil·litzar perquè m'estava posant
nerviós”, explica. Però en aquell moment la revisora li va etzibar en castellà:
“Doncs ara no em dóna la gana. Tinc mania als catalans i pels meus collons que
baixa...” Va fer aturar el tren a l'estació de Montcada i Reixach i els va fer
baixar. L'usuari explica que fins i tot la revisora “va agafar el nen i el va
treure a fora deixant-lo sol a l'andana, mentre jo encara recollia les coses del
tren”. “Va acabar plorant”, diu. Sagrera afirma que es va atabalar tant que es
va deixar els catorze euros que li volia pagar a la treballadora pel bitllet
del nen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario