10/12/13

Malgrat la inapropiada i un tant xulesca asseveració de la secretaria de estado del Ministerio de Industria, Isabel Borrego, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Castelldefels, ara fa una setmana, la 'marca Espanya' s'ensorra


Amb una caiguda del 20% aquest any, 
se situa entre les deu del món que més perden. 

Espanya no és valorada ni tan sols en turisme


Fa una setmana, l’Ajuntament va convocar els mitjans de comunicació a la Sala de Plens per tal de presentar una nova aplicació tecnològica creada pel Mininisterio de Industria, per a potenciar el turisme; la secretaria de Estado de Industria, del Gobierno de España, a preguntes d’un dels periodistes presents, el qual li va qüestionar que s’incidís en la importància de la marca España i no es tingués en compte la importància de la marca Costa Barcelona, va tenir la gosadia de dir que ‘la marca España era la número uno, de largo, del mundo i que la marca Costa Barcelona ya estaba integrada en la marca España como corresponde’.
Doncs bé, com el temps posa a cada un al seu lloc i s’agafa abans un mentider que un coix, avui ens tobem amb que l’informe anual de Brad Finance diu que la 'marca Espanya' se situa entre les deu del món que més perden. O sigui, que de ‘la mejor del mundo, de largo’, res de res. El seu valor ha registrat una caiguda del 20%, en passar de 908.000 milions d'euros l'any 2012 a 725.000 milions d'euros aquest any. 
Així es desprèn de l' informe anual de Brand Finance sobre les marques país més valuoses. Al costat d'Espanya, que baixa cinc llocs (del 13 al 18), se situen països com el Marroc, Bòsnia i Hercegovina o Xipre.
Així mateix, la 'marca Espanya' no apareix en cap de les quatre classificacions que realitza Brand Finance: inversions, turisme, productes i serveis i talent dels seus habitants. Que no destaqui en el camp del turisme és un cop dur per la marca. En el 'top ten' de la categoria sí que hi són, per aquest ordre, Tailàndia, Malàisia, Àustria, Nova Zelanda, Suïssa, Singapur, Estònia, Portugal, la Unió dels Emirats Àrabs Units i Austràlia.
Segons es desprèn de l'informe, els primers llocs de la classificació general els ocupen, un cop més, els Estats Units, amb un valor de marca país de 17,9 bilions de dòlars i un creixement del 23% respecte de l'any passat, i la Xina, amb 6,9 bilions de dòlars i un augment del 26%.

El 'top 10' el completen Alemanya (4,0 bilions de dòlars), el Regne Unit (2,3 bilions), el Japó (2,2), França (1,9), Canadà (1,8), el Brasil (1, 4), l'Índia (1,3) i Austràlia (1,2).

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario