El nombre de cerques sobre la lentitud dels iPhones
coincideix amb la sortida al mercat de nou models
|
El treball d'una estudiant de doctorat de Harvard explora la
possibilitat que la
companyia practiqui l'obsolescència programada
L'anàlisi de
Google Trends, que monitoritza les cerques específiques que es fan a
Google, no deixa lloc a dubtes: cada vegada que Apple treu al mercat un nou
model d'iPhone puja de forma contundent el nombre de persones que cliquen
"iPhone lent" al cercador. Les dades van animar Laura Trucco,
estudiant de doctorat de la
Universitat de Harvard, a estudiar el fenomen, i el resultat
de la seva investigació sembla apuntar cap a la sospita que l'alentiment no és
casual.
La
tesi de Trucco és que Apple alenteix els seus iPhones de forma deliberada. En
el que seria un exemple d'obsolescència programada, els telèfons estarien
pensats per disminuir de forma notòria el seu rendiment. Si es confirma, això
voldria dir que la companyia produeix telèfons pensats per tal de ser
reemplaçats per un nou model.
L'estudi
compara la cerca "iPhone lent" amb "Sansung lent" i insinua
que la lentitud dels productes d'Apple no pot ser casual. En el cas de Samsung,
les cerques no estan vinculades a moments concrets, mentre que en el d'Apple
sempre tenen puntes coincidint amb la sortida al mercat de nous models.
En declaracions al
'New York Times' Sendhil Mullainathan, catedràtic d'economia de
Harvard, recorda que, a diferència de Samsung, Apple produeix no només el
telèfon sinó també el sistema operatiu, la qual cosa vol dir que té un control
total sobre el producte. Amb tot, el catedràtic es distancia de les teories conspiratives
i creu que basar-se només en les cerques a Google no fa possible afirmar de
forma rotunda que Apple alenteixi els seus models antics per tal de vendre els
nous.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario