Aquesta tardor, darrera fase de la instal·lació de nous sistemes de gestió de trànsit de trens
L'empresa pública Adif diu enllestirà aquesta tardor la implementació de
nous mecanismes per millorar la circulació i la seguretat en les línies que
passen per Castelldefels, operacions que signifiquen una inversió que valoren en
15 milions d'euros.
Adif està portant a terme diferents operacions que representen la darrera
fase del projecte d'instal·lació de nous sistemes de gestió de trànsit a les
estacions de Castelldefels i Gavà. Es tracta de la línia d'ample convencional
Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç.
Segons l'empresa pública gestora de les infraestructures
ferroviàries, que depèn del Ministeri de Foment, el projecte permetrà dotar les
estacions de Castelldefels i Gavà de nous enclavaments electrònics de darrera
generació per a la gestió de la circulació de trens en un tram que registra una
elevada densitat de transit de convois.
Els nous equips permetran «incrementar de forma significativa els
paràmetres de seguretat, disponibilitat, funcionalitat, fiabilitat, eficiència
i eficàcia de l'explotació ferroviària, tot reduint a més la probabilitat
d'incidències vinculades a aquest tipus d'instal·lacions», segons ho
descriu l'organisme públic en un comunicat.
A més d'aquests enclavaments electrònics, s'instal·laran nous sistemes
videogràfics i circuits de via d'audiofreqüència en el trajecte El Prat-Garraf,
per garantir un millor confort en les circulacions, i es faran adequacions en
el sistema de senyalització.
Un cop finalitzat el conjunt d'aquestes operacions durant la propera
tardor, Adif manté que tot plegat «permetrà incrementar la velocitat dels
trens i la capacitat de la línia». No diuen res, però, d’augmentar la freqüència
de circulació dels trens i de reduir les incidències en els retards.
El projecte també inclou el manteniment de les noves instal·lacions per a
un període de vint anys. S’entén que en aquesta inversió de quinze milions
d’euros aquest manteniment de vint anys hi està inclòs. Molt poc manteniment
sembla es podrà fer si els quinze milions ho han de cobrir tot.
No hay comentarios:
Publicar un comentario