Castelldefels, El Prat, Sant Boi, Viladecans i Gavà
han sol·licitat formalment al Ministeri de
Foment i a AENA
que els avions pesats no operin a la nit per la pista principal
Segons asseguren fonts de l'Ajuntament de Castelldefels és una “demanda fonamental per a preservar el benestar i la salut de la ciutadania”, recalcant que aquests avions són els que “produeixen més soroll”.
La proposta per a l'Aeroport del Prat
La petició demana que s'impedeixin les operacions de trànsits pesats per la pista principal durant el període nocturn, tant d'enlairament com d'aterratge, “assumint que la seva càrrega mediambiental i l'impacte acústic d'aquestes operacions ha de limitar-se al període diürn”. La sol·licitud assenyala que només s'utilitzi la pista principal a les nits per raons de seguretat i quedaria restringit a aeronaus de salvament, vols ambulància, d'Estat o vols que prestin servei a les administracions.
La proposta es fonamenta sobre la base d'un estudi que va ser defensat pels tècnics de la OMSICA de Castelldefels en nom de tots els municipis afectats.
Segons asseguren fonts de l'Ajuntament de Castelldefels és una “demanda fonamental per a preservar el benestar i la salut de la ciutadania”, recalcant que aquests avions són els que “produeixen més soroll”.
La proposta per a l'Aeroport del Prat
La petició demana que s'impedeixin les operacions de trànsits pesats per la pista principal durant el període nocturn, tant d'enlairament com d'aterratge, “assumint que la seva càrrega mediambiental i l'impacte acústic d'aquestes operacions ha de limitar-se al període diürn”. La sol·licitud assenyala que només s'utilitzi la pista principal a les nits per raons de seguretat i quedaria restringit a aeronaus de salvament, vols ambulància, d'Estat o vols que prestin servei a les administracions.
La proposta es fonamenta sobre la base d'un estudi que va ser defensat pels tècnics de la OMSICA de Castelldefels en nom de tots els municipis afectats.
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario