La nova moda entre
els joves és l'alcohol
que no sap a alcohol (i té menys calories)
Una aigua amb gas
amb gust de cirera, llima o mànec, amb 5è d'alcohol, està arrasant en el mercat
dels Estats Units. La beguda, que va sortir a mercat en 2016, s'esgota en
supermercats i bars, i s'ha convertit en un fenomen viral entre el públic menys
esperat: els joves blancs nouvinguts a la universitat, amants de la festa i,
fins fa molt poc , d'acabar inconscients bevent cervesa.
El canvi de gust
dels joves
Segons un estudi de
Nielsen les vendes de l'aigua amb gas amb un polsim d'alcohol han crescut un 210%
en un any i, tot i que grans marques com Smirnoff o Corona venen les seves
pròpies versions de la beguda, White Claw és la més popular. Les seves vendes
han augmentat un 320%.
El canvi de gust
entre els joves bevedors és una tendència mundial que, encara que més
tímidament que a Àsia o Amèrica, també està arribant a Europa. Els últims
millenial, i els primers postmillenials, que estan arribant a la majoria
d'edat, no beuen litrones de cervesa ni calimocho: volen còctels o refrescos de
sabor agradable i, si pot ser, amb menys calories.
Es pot veure com si
fos cervesa, però sense ser-ho
Aquest últim ha
estat un dels grans reclams d'aquesta nova tendència ja que una llauna de 12
unces (l'equivalent a uns 33 cl, un mitjana de cervesa) té 100 calories i 2
grams de carbohidrats. En comparació, una cervesa té 142 calories i 11 grams de
carbohidrats. I, encara que el seu contingut alcohòlic és similar, és molt
menor que el de les begudes més semblants que existien fins ara, els còctels ja
preparats. En definitiva, es pot beure com si fos cervesa, però sense ser-ho.
La idea que no dóna ressaca, que està molt estesa, potser és un invent. Però
també funciona com a reclam.
Una beguda viral
Als Estats Units
porten temps venent-amb molt èxit aigües amb gas i sabors pretesament
"naturals". El seu èxit ha estat enorme entre els millenial, però
sobretot entre les dones. La nova tendència ha fet diana afegint alcohol i, de
passada, llevant a una beguda d'aquest tipus l'etiqueta de
"femenina".
De la nit al dia
s'ha fet popular entre el que els mitjans nord-americans coneixen com la
"bre culture": joves de classe mitjana-alta, pretesament
heterosexuals, en la seva immensa majoria blancs (però que juguen a parlar com
negres), que s'ajunten en les germandats universitàries i vesteixen roba
esportiva.
Fenomen nord-americà ... que arribarà a Espanya
No hi ha dubte que el fenomen és netament nord-americà, però ja sabem com funciona això: la tendència arribarà més aviat que tard a Espanya, i és que va en la línia dels moviments que la totpoderosa indústria dels refrescos està realitzant a nivell mundial . L'última moda al Japó té molt a veure amb això: begudes transparents, amb zero calories, que semblen més saludables que les begudes que imiten (com pot ser la cervesa).
Cada vegada som més conscients de l'impacte que el consum de sucre i alcohol té sobre la nostra salut, i els joves volen seguir bevent, però d'una altra manera.
Font de la informació: Directo al paladar (Miguel Ayuso)
www.laprensamagazine.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario