5/11/14

NOTA DE PREMSA DE L’ASSOCIACIÓ DE GUINGUETES DE LA PLATJA DE CASTELLDEFELS




L’ASSOCIACIÓ DE GUINGUETES DE LA PLATJA DE CASTELLDEFELS, 
PIONERA A CATALUNYA EN L’ELABORACIÓ D’UN CODI PROFESSIONAL 
DE BONES PRÀCTIQUES


Empresaris de Castelldefels promouen una platja sostenible

Degut al creixent èxit que estan tenint les guinguetes (chiringuitos) de Castelldefels en els últims anys, l’Associació d’Adjudicataris de Serveis de Platja de Castelldefels (AASPC), que és el nom de  l’entitat que engloba aquests establiments, ha elaborat un codi de bones pràctiques professionals. 
L’objectiu d’aquest document és col·laborar amb el desenvolupament sostenible de la platja, la qual ha estat històricament el motor econòmic i d’oci de la ciutat.

L’època de crisi ha esperonat una fornada de joves empresaris del ram de restauració i hostaleria de Castelldefels, els quals han engegat des de les guinguetes noves propostes d’oci. Propostes que han tingut un gran èxit i que han fet créixer el nombre de visitants a la platja, augmentant així l’activitat econòmica del poble. Amb la finalitat de conservar aquest entorn marítim de privilegi i d’evitar un creixement fora mida o desordenat, l’AASPC està donant a conèixer una sèrie de mesures inspirades en la responsabilitat empresarial, entre les què hi ha la confecció d’un codi deontològic, el primer que es fa al país en aquest àmbit.

El president de l’AASPC, en Raúl Vidal, assegura que el codi de bones pràctiques s’inclou dins de la política de màxima qualitat que persegueix l’associació. Altres objectius d’excel·lència que promouen són el manteniment de la bandera blava o l’assessorament en seguretat alimentària, tan necessària en el sector. Afegeix que “ens interessa molt també la preservació mediambiental i sostenible de la platja, ja que és un entorn que ens fa singulars i ens atorga un gran atractiu”.

Els empresaris de l’AASPC són persones que treballen i viuen a Castelldefels i senten un profunda identificació amb el poble. Per aquest motiu, contracten principalment treballadors de la ciutat, alhora fomenten que els seus clients siguin de Castelldefels o de l’entorn proper. Això no exclou que en un futur engeguin iniciatives destinades a recuperar visitants estrangers de perfil mitjà-alt. “Per atraure turisme d’altres contrades  --comenta en Vidal—hem de forjar entre tots uns trets d’identitat com a ciutat i fer-los seductors al públic de fora”. L’associació vol destacar igualment la bona relació que tenen amb els restauradors, comerciants i veïns de la zona, i la voluntat d’estar sempre oberts al diàleg.  

Davant de l’imminent inici de les obres de construcció de la III Fase del Passeig Marítim, l’AASPC considera que la realització per fi d’aquesta infraestructura és una de les millors notícies dels últims anys per Castelldefels. “Podem percebre la gran il·lusió que desperta en la ciutadania la possibilitat de poder gaudir d’un complet passeig marítim lúdic, familiar i esportiu, que va de punta a punta del poble, des de Gavà Mar fins al Port Ginesta (terme municipal de Sitges)”, comenta en Vidal. I afegeix que “un passeig marítim d’aquestes característiques és una vella reivindicació dels castelldefelencs, que per fi es veurà satisfeta. El passeig pot donar al poble l’impuls que necessita per poder consolidar-se com un futur destí turístic de qualitat, que de ben segur aportarà més benestar als ciutadans”. Les obres per completar els cinc quilòmetres de calçada i els serveis adjacents estan previstes que finalitzin abans que comenci la propera temporada d’estiu.


Código deontológico de la AASPC
(Associació d’Adjudicataris de Serveis de Platja de Castelldefels)
               
- Ser un ejemplo de comportamiento para los asociados y ciudadanía en general, conducta regida bajo las directrices de este código de buenas prácticas.
- Cumplir con la normativa laboral, tributaria, administrativa, comercial y contractual.
- Fomentar una unidad de criterio y acción entre los asociados para la mejor defensa de los intereses comunes.
- Mantener una estricta independencia política.
- Suministrar información clara y veraz a los asociados y a todo el mundo.
- Obrar con lealtad, transparencia y buena fe en las relaciones con otras entidades públicas o privadas.
- Favorecer el buen entendimiento con los vecinos y comerciantes cercanos.
- Expandir el código ético a los trabajadores y a otros agentes implicados, como los proveedores.
- En un futuro, designación de representantes de la asociación, asociados y trabajadores para el consenso en la toma de decisiones sobre la evolución del código ético.
- Ayudar al progreso de los negocios de los asociados.
- Aportar la experiencia de la AASPC al ayuntamiento sobre la estructuración del pliego de condiciones de las futuras concesiones de los servicios de playa.
- En un futuro, designar un “ombudsman” o defensor del pueblo como garante de derechos y libertades de la asociación y asociados, y como mediador en caso de conflictos. 
- Favorecer la buena imagen de Castelldefels y ayudar al desarrollo de una identidad como ciudad que finalice con la creación de una imagen de marca.
- Colaborar con la obtención de distintivos de calidad, como la bandera azul o distintivos similares.
- Ayuda a la mejora en calidad de los asociados y trabajadores mediante el asesoramiento en protocolos de procesos diversos, y en especial sobre seguridad alimentaria.
- Adoptar mecanismos de desarrollo sostenible.
- Preservar el entorno natural de la Playa de Castelldefels.
- Promocionar activamente la playa como espacio para beneficio de Castelldefels y para Castelldefels, favoreciendo la contratación de trabajadores del pueblo y ofreciendo servicios destinados principalmente a los ciudadanos.

www.laprensamagazine.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario