L’ASSOCIACIÓ DE GUINGUETES DE LA
PLATJA DE CASTELLDEFELS,
PIONERA A CATALUNYA EN L’ELABORACIÓ D’UN CODI
PROFESSIONAL
DE BONES PRÀCTIQUES
Empresaris de Castelldefels promouen una platja sostenible |
Degut
al creixent èxit que estan tenint les guinguetes (chiringuitos) de
Castelldefels en els últims anys, l’Associació d’Adjudicataris de Serveis de
Platja de Castelldefels (AASPC), que és el nom de l’entitat que engloba aquests establiments,
ha elaborat un codi de bones pràctiques professionals.
L’objectiu d’aquest
document és col·laborar amb el desenvolupament sostenible de la platja, la qual
ha estat històricament el motor econòmic i d’oci de la ciutat.
L’època de crisi ha esperonat una fornada de
joves empresaris del ram de restauració i hostaleria de Castelldefels, els
quals han engegat des de les guinguetes noves propostes d’oci. Propostes que
han tingut un gran èxit i que han fet créixer el nombre de visitants a la
platja, augmentant així l’activitat econòmica del poble. Amb la finalitat de
conservar aquest entorn marítim de privilegi i d’evitar un creixement fora mida
o desordenat, l’AASPC està donant a conèixer una sèrie de mesures inspirades en
la responsabilitat empresarial, entre les què hi ha la confecció d’un codi
deontològic, el primer que es fa al país en aquest àmbit.
El president de l’AASPC, en Raúl Vidal,
assegura que el codi de bones pràctiques s’inclou dins de la política de màxima
qualitat que persegueix l’associació. Altres objectius d’excel·lència que
promouen són el manteniment de la bandera blava o l’assessorament en seguretat
alimentària, tan necessària en el sector. Afegeix que “ens interessa molt també
la preservació mediambiental i sostenible de la platja, ja que és un entorn que
ens fa singulars i ens atorga un gran atractiu”.
Els empresaris de l’AASPC són persones que
treballen i viuen a Castelldefels i senten un profunda identificació amb el
poble. Per aquest motiu, contracten principalment treballadors de la ciutat,
alhora fomenten que els seus clients siguin de Castelldefels o de l’entorn
proper. Això no exclou que en un futur engeguin iniciatives destinades a
recuperar visitants estrangers de perfil mitjà-alt. “Per atraure turisme
d’altres contrades --comenta en
Vidal—hem de forjar entre tots uns trets d’identitat com a ciutat i fer-los
seductors al públic de fora”. L’associació vol destacar igualment la bona
relació que tenen amb els restauradors, comerciants i veïns de la zona, i la
voluntat d’estar sempre oberts al diàleg.
Davant de l’imminent inici de les obres de
construcció de la III Fase del Passeig Marítim, l’AASPC considera que la
realització per fi d’aquesta infraestructura és una de les millors notícies
dels últims anys per Castelldefels. “Podem percebre la gran il·lusió que
desperta en la ciutadania la possibilitat de poder gaudir d’un complet passeig
marítim lúdic, familiar i esportiu, que va de punta a punta del poble, des de
Gavà Mar fins al Port Ginesta (terme municipal de Sitges)”, comenta en Vidal. I
afegeix que “un passeig marítim d’aquestes característiques és una vella
reivindicació dels castelldefelencs, que per fi es veurà satisfeta. El passeig
pot donar al poble l’impuls que necessita per poder consolidar-se com un futur
destí turístic de qualitat, que de ben segur aportarà més benestar als
ciutadans”. Les obres per completar els cinc quilòmetres
de calçada i els serveis adjacents estan previstes que finalitzin abans que
comenci la propera temporada d’estiu.
Código
deontológico de la AASPC
(Associació d’Adjudicataris de Serveis de Platja de Castelldefels)
- Ser un ejemplo
de comportamiento para los asociados y ciudadanía en general, conducta regida
bajo las directrices de este código de buenas prácticas.
- Cumplir con la
normativa laboral, tributaria, administrativa, comercial y contractual.
- Fomentar una
unidad de criterio y acción entre los asociados para la mejor defensa de los
intereses comunes.
- Mantener una
estricta independencia política.
- Suministrar
información clara y veraz a los asociados y a todo el mundo.
- Obrar con
lealtad, transparencia y buena fe en las relaciones con otras entidades
públicas o privadas.
- Favorecer el
buen entendimiento con los vecinos y comerciantes cercanos.
- Expandir el
código ético a los trabajadores y a otros agentes implicados, como los
proveedores.
- En un futuro,
designación de representantes de la asociación, asociados y trabajadores para
el consenso en la toma de decisiones sobre la evolución del código ético.
- Ayudar al
progreso de los negocios de los asociados.
- Aportar la
experiencia de la AASPC al ayuntamiento sobre la estructuración del pliego de
condiciones de las futuras concesiones de los servicios de playa.
- En un futuro,
designar un “ombudsman” o defensor del pueblo como garante de derechos y
libertades de la asociación y asociados, y como mediador en caso de conflictos.
- Favorecer la buena imagen de
Castelldefels y ayudar al desarrollo de una identidad como ciudad que finalice
con la creación de una imagen de marca.
- Colaborar con la obtención de
distintivos de calidad, como la bandera azul o distintivos similares.
- Ayuda a la
mejora en calidad de los asociados y trabajadores mediante el asesoramiento en
protocolos de procesos diversos, y en especial sobre seguridad alimentaria.
- Adoptar
mecanismos de desarrollo sostenible.
- Preservar el
entorno natural de la Playa de Castelldefels.
- Promocionar
activamente la playa como espacio para beneficio de Castelldefels y para
Castelldefels, favoreciendo la contratación de trabajadores del pueblo y ofreciendo
servicios destinados principalmente a los ciudadanos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario